• Home
  • New
  • Automotive
  • Stories
  • People
  • Blog
  • Workshops
  • Contact
  • About
  • Home
  • New
  • Automotive
  • Stories
  • People
0
  • Blog
  • Stock
  • About
  • Contact
Andy Earl achterna
January 8, 2009 By  Frederik Herregods With  8 Comments
In  Uncategorized

Als laatste in de reeks “maak een portret na” heb ik een portret nagemaakt van een fotograaf die mij al sinds het begin van mijn “carrière” heeft geinspireerd. Andy Earl zijn portetten van Johnny Cash waren geniaal. Maar omdat ik bewust wat meer studio ervaring wou opdoen heb ik gekozen voor een commerciele foto. Meerbepaald een van de promotie foto’s die hij maakte voor Canon.

Hier zo

picture-21

Ondanks dat dit ook niet de simpelste foto in is om te belichten vind ik dat mijn versie er aardig in de buurt komt. Op een paar kleine dingen na (Canon werd Nikon etc.) Ik moet wel toegeven dat ik wegens tijd gebrek en te weinig photoshop kennis de foto in één keer heb gemaakt terwijl het origineel duidelijk een compositie foto is uit minstens twee foto’s.


Canon 400D, 50mm, 400iso, f16, 1/10th, Tripod

Ik wil nog wel even iets kwijt over de opdracht. In een paar comments vonden Tom en Jef het vreemd dat we zo beperkt waren in creativiteit en daar hebben ze wel een punt. Maar op zich vond ik dat geen probleem. Het doel van de oefening is juist het analyseren van een afbeelding en waar en hoe het licht staat. Ik moet zeggen dat ik hiermee enorm heb bijgeleerd over de technische kant van belichting.

Post Views: 1,088
1.1K Views
0 Shares
  • Facebook
  • Tweet it
  • Pin it
  • Google+
  • Share by Email



Author

Frederik Herregods Commercial & Portrait Photographer, Self declared guitar hero, imaginary racingdriver and general enthousiast Antwerp, Belgium · frederikherregods.be




You might also like


#Spa24: Racing through the night
September 13, 2016
Chainsaws in my living room
April 5, 2016
25/04 (New) Lighting to Lightroom met Piet van de Eynde
March 13, 2016



Leave a reply


Jef Janssens
January 8, 2009 at 23:26

Goei punten ga je scoren denk ik, want met je licht zit het wel snor. Wat de originele betreft, waaraan zie je dat het een compositie is? Ik zie het niet direct, maar ben nu ook aan ‘t twijfelen.



Frederik
January 8, 2009 at 23:48

De Scherpte-diepte doet mij dat vermoeden plus de verhouding van grootte camera en grootte model. Voor mij is de camera te groot voor het model. Ik kan mis zijn hoor.



Gil
January 9, 2009 at 10:11

Ik denk ook dat het origineel een compo is. Het model strekt zijn arm nog meer dan dat van jou en blijft toch haarscherp. De verhoudingen van de camera’s kunnen wel kloppen, aangezien een canon powershotje toch nog altijd iets kleiner is dan een nikon D40 (ik zou de afmetingen moeten checken). Maar hij wordt dan ook dichter bij de lens (van de fotograaf) gehouden. Just a theorie …



gagarinn
January 9, 2009 at 11:29

Defenitely compo, maar wel goed…Fijn gedaan Frederik



kristof Pattyn
January 10, 2009 at 20:49

Misschien ist wel een compo van drie foto’s zelfs, arm met hand, toestel en torso? Maar misschien zoek ik het wat te ver.

Wel leuk gedaan overigens.



Serge Van Cauwenbergh
January 11, 2009 at 12:43

Moest je weten wat ze in reclamefotografie allemaal retoucheren of knippen en plakken, je zou van je stoel donderen denk ik 🙂



Gil
January 11, 2009 at 17:00

WordPress laat blijkbaar geen edits toe … maar ik bedoelde wel degelijk just a “theory” 🙂



Dries Segers
January 13, 2009 at 21:10

Fantastische reeks!



Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *





  • Instagram



© Copyright Frederik Herregods Photography 2017